6 otázok, ktoré by si mal položiť každý copywriter

Ak chcete byť dobrý copywriter a vždy napísať skvelý text na web, potrebujete vedieť zopár základných informácií. Pred písaním akýchkoľvek textov na web  je dôležité zodpovedať nasledovných 6 otázok.

Processed with VSCO with 4 preset

Processed with VSCO with 4 preset

1. Aký je cieľ písaného textu?

Zamyslite sa, prečo ste sa rozhodli napísať daný článok. Musíte od začiatku vedieť, čo chcete textom docieliť a po celý čas písania sa tohto cieľa držať.

2. Pre koho text píšem? Kto je cieľová skupina?

Každý text je niekomu určený. Zákazníkom nakupujúcim v eshope, mladým babám, ktoré hľadajú nové účesy alebo podnikateľom, ktorí si chcú viesť svoje účtovníctvo sami. Podľa toho, akú máte cieľovú skupinu, prispôsobíte štýl komunikácie.

3. Aké argumenty zvolím na presvedčenie návštevníka stránky?

Keď už viete, aká je Vaša cieľová skupina, zvoľte najpresvedčivejšie argumenty. Predstavte si, že ste zákazník. Čo asi hľadáte? Prečítajte si po sebe text znovu a spýtajte sa, či by ste ako zákazník boli s textom spokojní. Ponúkate presne to, čo zákazník hľadá?

4. Ktoré informácie sú dôležité pre čitateľa?

Snažte sa v textoch svojim čitateľom poradiť. Navigujte ich priamo k informáciám, ktoré hľadajú. Do textu umiestnite odkazy na produkty, služby…

5. Ako si vybudovať dôveru?

Ukážte, že rozumiete tomu, o čom píšete. Či už píšete na vlastný web, alebo pre klienta, vždy text musí pôsobiť hodnoverne.Poraďte v ňom svojím čitateľom, odporučte im produkty, vysvetlite pre a proti na konkrétnych príkladoch.

6. Ktoré texty sú dôležité pre vyhľadávače?

Do textu umiestnite najsilnejšie kľúčové slová. Spravte si analýzu najvyhľadávanejších kľúčových slov a pridajte ich do textu v základnom tvare. Texty optimalizované pre vyhľadávače sa zobrazia na vyšších pozíciách vo vyhľadávaní.

Čo je hĺbková analýza kľúčových slov?

Keď si odpoviete na všetky otázky, môžete sa veselo pustiť do písania.