Inak nazývaný aj kreatívec, majster pera. Človek, ktorý píše predovšetkým reklamné a marketingové texty.
Píše obchodne úspešné texty reklám, webových stránok, katalógov, pútavé PR články a návrhy sloganov a názvov.
Ako sme už spomínali, web nie je print a preto ľudia na webe čítajú texty inak, ako by čítali texty určené pre klasické médiá.
Copywriter preto musí siahnuť po inej štruktúre, formáte i rozsahu textu.
Spoznať dobrého copywritera je jednoduché. Dokáže zvýšiť predaj daného produktu alebo splniť akýkoľvek iný potrebný cieľ.
Musí vedieť, ako sa ľudia správajú na internete, na konkrétnom webe a najmä pri nakupovaní. Bez schopnosti sa vcítiť do potrieb nakupujúceho, sa copywriter nezaobíde.
Copywriter musí písať zrozumiteľne, pútavo, dôveryhodne a presvedčivo.
10 vecí, ktoré by mal copywriter robiť:
- veľa čítať
- veľa písať
- veľa študovať
- veľa zažiť a sledovať dianie okolo seba
- byť dobrý psychológ, aby dokázal zaujať a presvedčiť
- myslieť obchodne a rozumieť marketingu
- myslieť kreatívne a mať dobré nápady
- mať vzťah k jazyku
- mať chuť písať
- mať talent