Poznať vyhľadávanosť a konkurenčnosť kľúčových slov je základný predpoklad pre rozhodovanie sa na čo optimalizovať.
Analýza kľúčových slov
Analýza kľúčových slov je najdôležitejšia pri stanovení marketingovej stratégie, na základe ktorej stanovíme optimalizáciu obsahu webu a optimalizujeme zdrojový kód. Hĺbková analýza kľúčových slov je dôležitá aj preto, aby sa copywriting neminul účinkom.
Pri analýze kľúčových slov sa zisťuje nasledovné:
- aká je konkurencia pre zadané kľúčové slová,
- aká je ich priemerná mesačná vyhľadávanosť,
- a na akých pozíciách sa zobrazujete na dané kľúčové slová.
Pod konkurenčnosťou kľúčových slov rozumieme koľko konkurenčných webových odkazov sa zobrazuje pri vyhľadaní daného kľúčového slova/frázy. Za dôležitý faktor pri vyhodnocovaní konkurenčnosti považujeme aj PageRank webov, ktoré sa zobrazia na popredných pozíciách.
Po analýze vyberieme kľúčové slová, ktoré sú pre náš projekt najvhodnejšie a aplikujeme ich.
Nie vždy platí, že treba používať najvyhľadávanejšie slová, pretože pri vysokej konkurencii sa oplatia skôr long tail frázy.
Preto odporúčame poradiť sa s odborníkmi na danú problematiku.